Samenwerking Arcade en Kinderwereld

Arcade heeft een samenwerkingsverband met kinderopvangorganisatie Kinderwereld. Beide partijen hebben de handen ineen geslagen en gaan de komende jaren steeds meer gebruik maken van elkaars kwaliteiten om zo samen te zorgen voor een doorgaande ontwikkeling van kinderen in de leeftijd van 2 tot 12 jaar.

Fysiek is de samenwerking al terug te zien in een groot aantal scholen van Arcade. Zo is er op een groot aantal scholen al een opvanglocatie in de school zelf. Daarnaast hebben is er bij een aantal scholen een locatie in de omgeving van de school.

Drempels zijn hiermee letterlijk en figuurlijk weggenomen. Doordat school en opvang in hetzelfde gebouw of in elkaars nabijheid zijn gehuisvest is het eenvoudiger om contact met elkaar te leggen. Dit moet er uiteindelijk toe leiden dat men samen zorgt voor een doorgaande lijn van de kinderen.
Dat laatste is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Iedere organisatie die met kinderen werkt, zal zeggen dat het kind centraal staat. Arcade en Kinderwereld gaan daar nu concreet mee aan de slag en zullen dit ook beleidsmatig gaan wegzetten. Ze verbinden zich dan ook bewust met elkaar. Zo zal er meer afstemming plaatsvinden tussen de scholen en de kinderopvang en gaat men hierbij gebruikmaken van elkaars kwaliteiten. Leren van en met elkaar zal hierbij centraal staan.

Bovengenoemde is een proces dat niet zomaar is geregeld. De basis ligt er en de komende jaren zal dit verder worden uitgebouwd.

Meer informatie over Kinderwereld: www.kinderwereld.info

Kinderwereld logo