Samenwerking Sportservice en Onderwijsstichting Arcade

zondag 9 juni 2019

Samenwerking Sportservice en Arcade

Onderwijsstichting Arcade heeft een meerjarig contract getekend met Sportservice-groep (locatie Hardenberg). Dit houdt in dat de gymlessen die op school gegeven worden, verzorgd worden door gekwalificeerde vakdocenten van Sportservice. Met de inzet van de vakdocenten van Sportservice wordt niet alleen de focus gelegd op bewegen met gym, maar wordt bijgedragen aan de verbetering van vitaliteit van zowel kinderen als medewerkers van de school.

Onderwijsstichting Arcade verzorgt het openbaar basisonderwijs in de gemeenten Coevorden en Hardenberg. Op een aantal Arcade-scholen werd er al samengewerkt met Sportservice. ‘Bewegen is van essentieel belang voor de ontwikkeling, vooral van jonge kinderen. Het is een basiscompetentie die in de huidige (digitale) samenleving steeds meer onder druk komt te staan. Het is daarom van groot belang dat leerlingen op school een breed en gevarieerd bewegingsaanbod aangeboden krijgen. En niet alleen onder schooltijd, maar ook daarbuiten. We zijn dan ook blij met de samenwerking met Sportservice Hardenberg’, vertelt Karin Schnoing, directeur van de scholengroep Hardenberg van Onderwijsstichting Arcade.

Komend schooljaar zal de helft van de 28 Arcade-scholen gebruik maken van de samenwerking. Via Sportservice Hardenberg kunnen scholen vakdocenten inhuren, die dan de bewegingslessen verzorgen. Bijkomend voordeel is dat dat groepsleerkracht in veel gevallen dan andere taken kan uitvoeren. Veel scholen hebben dan ook de recent vrijgekomen ‘werkdrukgelden’ ingezet voor het inhuren van een vakdocent gym. ‘Op obs De Kern wordt er al een aantal jaren op deze manier gewerkt en dat tot volle tevredenheid. Het plezier spat ook van de kinderen af. Iets wat zeker ook de verdienste is van vakleerkracht Ronald Veldhoen’, vult Karin Schnoing aan.