SLS De Ravelijn opent schooljaar op nieuwe locatie

maandag 17 augustus 2020

In deze bijzondere tijden is de start van het schooljaar sowieso spannend, maar nu kreeg het nog een extra tintje. Vorig schooljaar startte De Ravelijn en werd er geschiedenis geschreven. De onderwijsstichtingen Chrono en Onderwijsstichting Arcade zorgden ervoor dat voor het eerst een christelijke en openbare basisschool in de gemeente Hardenberg samen verder gingen. Een mooie mijlpaal, waarmee het basisonderwijs in de omgeving van Radewijk en Den Velde gegarandeerd werd.

Directeur Erwin Breukelman keek maandag trots om zich heen. “We hebben het afgelopen jaar hard gewerkt. Het onderwijsconcept krijgt steeds meer vorm en de samenvoeging is goed verlopen. De gedachte van onze samenlevingsschool komt ook steeds duidelijker naar voren en werkt. Dat wordt helemaal versterkt doordat we nu onze intrek hebben genomen in het vernieuwde schoolgebouw. Het voldoet aan alle eisen om goed en eigentijds onderwijs te geven.”

Eenmaal op het versierde plein werden de leerlingen en ouders toegesproken door Breukelman. De vlag werd gehesen en er werden in het kader van het maken van een ‘cool’ jaar ijsjes uitgedeeld. In twee van de verpakkingen zat de sleutel van de school verstopt. De betreffende leerlingen mocht vervolgens de school officieel openen.

Gerjo Stegeman