Burgemeester S.J. van Royenschool Schoonoord

De Burgemeester S.J. van Royen is gelegen in Schoonoord. Onze leerlingen zijn afkomstig uit Schoonoord, de Kiel en omliggende gebieden. Op de van Royenschool bieden wij uitdagend onderwijs dat zorgt voor maximale ontplooiingskansen. Ons onderwijs is toekomstgericht en we werken aan een actieve en betrokken houding van onze leerlingen. We gebruiken interactieve en coöperatieve werkvormen.

Op onze school leer je in de eerste plaats de basisvaardigheden; goed lezen, rekenen en schrijven. Een rijke taalomgeving met volop aandacht voor de woordenschat draagt bij aan de ontwikkeling van de taalvaardigheid. Niet alleen aandacht voor het Nederlands, ook het leren van de Engelse taal vinden wij waardevol.

We bieden onderwijs op maat, elk kind heeft andere mogelijkheden en talenten. De inzet van digitale middelen stelt ons in staat om onderwijs op eigen niveau te bieden.

Naast cognitieve en sociale vaardigheden is er op school ook aandacht voor culturele vorming. We vinden het belangrijk dat alle kinderen in aanraking komen met kunst en cultuur. Ons onderwijs biedt alle mogelijkheden om kunst en cultuur te ontdekken, te onderzoeken en te beoefenen.

Sportparklaan 20 7848 BB Schoonoord
E: directie@vanroyenschool.nl