obs de Akker Sleen

De Akker is een openbare school in het dorp Sleen. Er gaan ruim 100 kinderen naar de school. Onze leerlingen zijn afkomstig uit Sleen, Diphoorn en Erm. De kinderen zijn verdeeld over 4 combinatie-groepen. De school staat voor ‘ervarend leren’. Behalve het leren uit boeken, vinden we dat onderwijs iets is wat je moet ondergaan en voelen. We leren door te denken, te doen en te beleven!

Op De Akker zijn alle kinderen welkom. In ons onderwijs staan we open voor verschillende culturen en geloven. We respecteren het individu en de achtergrond van waaruit het komt.

Op De Akker wordt er tussen kinderen en leerkrachten open gecommuniceerd. Dat betekent dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen. Dat geldt ook voor onze contacten met ouders.

De Akker is zowel voor leerkrachten als kinderen een uitdagende leeromgeving. Kinderen worden gestimuleerd om het beste uit zichzelf te halen, ieder op zijn/haar niveau. Wij vinden dat de kinderen zoveel mogelijk succeservaringen op moeten doen. Dat kan zijn op reken- of taalgebied, maar ook op sportief en creatief gebied. Ook de leerkracht wordt gestimuleerd om het beste uit zichzelf te halen en actief betrokken te zijn bij het onderwijs op onze school.

Wij vinden het belangrijk dat kinderen zelfstandig leren handelen, verantwoordelijkheid nemen, sociaal vaardig zijn, een positief zelfbeeld hebben en vertrouwen krijgen. En we vinden het belangrijk dat kinderen gezien worden.

Ieder van ons draagt zijn/haar verantwoordelijkheid, maar samen bouwen we aan de school. We delen de ontwikkelpunten en opbrengsten met elkaar. Dit betekent dat we samen verantwoordelijk zijn voor de
levering van kwalitatief goed onderwijs en zorg. Permanente kwaliteitscontrole en scholing leveren daaraan een belangrijke bijdrage.

Oldenhoffstraat 5 7841 AJ Sleen
E: directie@obsdeakker.nl