ods Prinses Margriet Balkbrug

De school staat in een rustige, centrale wijk en is prachtig gelegen tussen het groen. Het gebouw wordt omringd door een groot schoolplein met diverse speeltoestellen en een fietsenhok. Het plein is open en heeft een buurtfunctie. Het team en de leerlingen zijn erg betrokken bij “de schoolfamilie”. Wij vinden verdraagzaamheid en saamhorigheid, dus zorg voor elkaar, heel erg belangrijk en besteden daar dan ook extra tijd aan. De school is voortdurend in ontwikkeling, zodat wij ons onderwijs nog beter aan kunnen passen aan de behoeften van ieder kind.

Ods Prinses Margriet opent de deuren voor alle kinderen en wil een afspiegeling zijn van de samenleving. Het is onze ambitie om onderwijs op maat aan te bieden aan ieder kind. Kinderen worden in een warm, veilig en open klimaat met uitdagende werkvormen in de gelegenheid gesteld hun talenten optimaal te ontwikkelen. De zorg voor de leerlingen wordt op basis van goede communicatie en samenwerking gedeeld met de ouders. De leerkrachten staan open voor toekomstige ontwikkelingen. Ze groeien toe naar een coachende rol en dragen hun beroep positief uit.

Op ods Prinses Margriet willen we dat kinderen op een speelse wijze leren in een veilige, vertrouwde omgeving om zo het meeste uit de schooltijd te halen, passend bij het individu. Dit proberen we waar te maken door:

• Te communiceren met leerlingen en ouders op basis van wederzijds respect;
  • ​De saamhorigheid te bevorderen, zodat zowel team als leerlingen zorg voor elkaar hebben;
  • De zelfstandigheid van kinderen te bevorderen en te ontwikkelen;
  • Het bieden van een uitdagende omgeving met veel afwisseling in de dag;
  • Bewust te werken aan de creatieve vorming van kinderen;
  • Het bevorderen en ontwikkelen van “verantwoordelijkheid voor je taak” door de kinderen vertrouwen te schenken.

Vanuit het Dalton-concept werken we met kinderen aan Basisbehoeften, Samen Leren en Sfeer.

• Kinderen ontwikkelen zich het best in een veilige omgeving waarbij rekening wordt gehouden met hun basisbehoeften. We zorgen er zo goed mogelijk voor dat kinderen zich veilig en competent voelen en succeservaringen hebben.
  • Daarnaast moeten we erop toezien dat kinderen zich ontwikkelen en leren, samen met anderen.  Tegelijkertijd vinden we het belangrijk dat kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen en op hun eigen benen kunnen staan.
  • Ten derde streven we ernaar dat ze positief terugkijken op de basisschooltijd, zodra ze naar het voortgezet onderwijs gaan. Een goede sfeer is een belangrijke randvoorwaarde om te ontwikkelen.

Kruizingastraat 19 7707 BW Balkbrug
E: directie@prinses-margriet.nl