Vervanging bij afwezigheid leerkracht

Bij afwezigheid van een leerkracht wordt zo snel mogelijk getracht vervanging te regelen. Hierbij worden de volgende acties uitgevoerd:

• Binnen de scholengroep hebben wij een vaste invalleerkracht. Als deze leerkracht beschikbaar is zullen we hem of haar direct inzetten.
  • Binnen Arcade hebben we de beschikking over een invalpoule. Medewerkers binnen die poule worden benaderd als de vaste invaller niet beschikbaar is.
  • Mocht er niemand beschikbaar zijn in de invalpoule dan kijken we of er (deeltijd)medewerkers zijn binnen de school of scholengroep die opgeroepen kunnen worden.
  • De IB-er, locatiecoördinator en directeur worden niet ingezet voor vervanging.
  • Per situatie wordt bekeken of Onderwijs op afstand met behulp van digitale ondersteuningsmiddelen een oplossing is. De leerkracht verzorgt onderwijs vanuit huis. De groep, die in de klas zit, staat dan onder toezicht van andere leerkrachten, stagiaires en/of het onderwijsondersteunend personeel.
  • Als ook dat niet lukt, kijken we of we de groep voor een dag of een dagdeel kunnen opsplitsen binnen de school (afhankelijk van de groepsgrootte).
  • Alleen in het uiterste geval (eis onderwijsinspectie) moet een groep (een dag) thuisblijven. Indien kinderen niet opgevangen kunnen worden, zorgt de school voor opvang door kinderen in een andere groep onder te brengen. De groep moet pas een tweede keer thuisblijven, indien de andere groepen al aan de beurt zijn geweest (steeds een andere groep naar huis - vaste leerkracht van die groep vervangt de zieke leerkracht).

Welke beslissing ook genomen wordt, wij brengen u (of ouders/verzorgers) via verschillende communicatiekanalen (schoolApp en mail) op de hoogte.

Vervanging